keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Hello!

Long time no see! No ei kai viime kerrasta niin pitkä aika ole. Mä olin viime viikon aika kiireinen. Tai jotenki tuntuu et kokoajan on kauheesti tekemistä ja vuorokaudessa ei riitä tunnit ku mä tykkään myös nukkua pitkät yöunet.
Töissä on ollu nyt viime päivinä aika rankkaa, tytöt on ollu tosi raskaita ja huonotuulisia...toisaalta mä en oikee niiden tappeluihin osaa puuttua ku en osaa niin hyvin puhua espanjaa, mut sit sillon tulee sellanen tosi turha fiilis kun ei osaa tehdä mitään muuta ku hakee jonkuu työntekijän paikalle. Tänääki olin viemässä neljää tyttöä kouluun, ku yks päätti karata. En aluks oikee tienny mitä mä teen, että lähenkö sen yhen perää ku mul oli ne kolme muuta siinä mun kanssa. Mä sit käskin niiden hakea työntekijän ku oltiin vielä aika lähellä kotia, ja mä lähdin sit seuraamaan sitä karkulaista.. Onneksi ne työntekijät tuli sieltä tosi nopeasti ja meni hakemaa sitä karkulaista, kun se ei onneksi kauas ehtiny ja mä vein sit ne kolme muuta kouluun. Pfff sanonpahan vaan että kyl se vähän nakersi, ja varsinki ku toi Meksikon liikenne on mitä on. Saa kiittää onneaan että selvis ehjin nahoin eikä jääny auton alle, täällä ku autot ei hirveesti jalankulkijoita kunnioita.
Mut siis tosiaan, nää tytöt, joiden kanssa vietän suurimman osan ajastani täällä, ei tosiaan oo ihan helpoimmasta päästä. Niillä on erityistarpeita. Yhtenä päivänä ne on tosi ihania, ottaa apua vastaan ja uskoo mitä niille sanoo, mutta sit taas toisena päivänä kaikki on päin h*lvettiä, mikään ei kelpaa ja ne vaan riehuu. Ja kun mulla ei oo minkäänlaista koulutusta tähän hommaan ni toisinaan oon aika turhautunu ja toimeton, mutta ne työntekijät sanoki meille että jos tulee jotain pahempia tilanteita, ni meidän tehtävä on ainoastaan hakee ne paikalle. Mikä on musta kyl ihan hyvä diili :D
Me nähtiin tänää Noran kanssa, lähdin töistä vähä aikasemmin että ehdittiin hengailla kauemmin ja Nora piti mulle espanjan tunnin. Onneks sain kerättyä vähä energiaa ni ei menny ihan hukkaa sekää. Me yritetään aina kerran viikossa Noran kanssa tavata ja se opettaa mulle espanjaa. Ihan parasta!
Kuulin että Suomessa on ollu jo pakkasöitä, hyii. Iskä kerto. Suomen kurjia kelejä ja kylmyyttä ei oo ikävä. Täällä on ollu aika kivan lämmintä ja sadekausi alkaa olee pikkuhiljaa taputeltu. Tänään oli 30 astetta lämmintä. Kelpaa dallailla pitkin Mexico Cityn katuja ;) Ainoo vaan, että yleensä metroissa ja metrobusseissa ilmastoinnit on rikki, joten voin kertoa että siel on kuuma, ahdasta, tuntuu et ilma loppuu ja hiki haisee... Mä tajusin että mä oon ollu täällä jo kohta 2 kk. Aika menee niin nopeesti..Kohta mä huomaanki että oon täällä jo viimistä iltaa ja palaan takasin kotiin. Mulla on edelleen aika suuri luotto Jennaan, joka lupas järkkää mulle ihan hullut homecoming -bileet. Hahaha haaveilen niistä jo nyt, ja mun pupupuvusta ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti