sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Sunnuntai fiiliksiä

Viikonloppu taas takana ja huomenna mua odottaa karu arki taas. Viikonloppu meni ihan kivasti, lauantaina mä olin Noran kanssa kaupungilla, käytiin kahvilla ja pääpostikonttorissa lähettämässä postikortteja. Mä laitoin postia menemään mummolle Imatralle, mummolle ja vaarille Lahteen, vanhemmille Kotkaan, ja tottakai mun pikkuystävälle Jennalle ja sattaria unohtamatta. Oisin tietty halunnu lähettää kortteja vaikka kelle, mut eihän mul ollu enempää osotteita. Toivotaan että nää kortit löytää perille ni voin sit ens kerralla lähettää niille, kelle jäi nyt lähettämättä.
Illalla olin mun meksikolaisen kaverin luona, niillä on bändi ja ne soitti siellä ja vähän juotiin olutta ja hengailtii. Oli ihan kivaa, baariin me ei menty mut se ei mua haitannu yhtää. Täälläku muutenki saa kaikki päivät olla ihmispaljouden keskellä, täyteen tungetuissa metroissa ja metrobusseissa, ni mua ei enää hirveesti sit viikonloppuna nappaa tunkee itteeni vielä täpötäyteen kapakkaan. Kerkeehän sitä baareissa juosta, onhan tässä vielä 10 kk aikaa.
Sunnuntaina mä olin Tepitossa. Tepito on alue Mexico Cityssä, ja mulle on kerrottu et se on tosi vaarallinen paikka ja et sinne ei kannata mennä (ainakaa meikäläisen, koska oon blondi ja ne ryöstäis mut heti). Mut mä en tietenkää ottanu edes laukkua mukaan, pikkusen rahaa taskuu jos haluun jotain ostaa, puhelimet ja kaikki jätin kotiin. Olin siellä sen mun meksikolaisen kaverin kanssa, ni ei mulla mitään ongelmia siellä ollu. Siellä oli tosi paljo kaikkii kojuja, missä myytii vähä kaikennäköstä tavaraa vaatteista ja asusteista elektroniikkaa. Suurin osa niistä on varastettuja ja siks niitä myydään niin halvalla. En mä mitään ostanu, vaikka sielt olis halvalla saanu vaikka mitä. Tulipahan nähtyy niin paljon puhuttu Tepito.
Se mun romanialainen kämppis kerto, että ku meet Tepitoon, ni pukeudu nuhjusesti. Ei kannata laittaa mitään kovin kalliinnäköisiä vaatteita tai hienoja kenkiä, koska ne saattaa jopa pöllii sun kengät. Onneks mun kengät säästy tällä reissulla, tosin ne ei nyt mitkää niin hienot oo et kukaa niitä pöllis :D ja ehkä se on vähä pelotteluu, ei siellä mitään vaarallista sunnuntai päivällä ole, mut en sit tiiä jos menis yöllä sinne kuljeskelee, et mitä sit tapahtuis. Enkä aio kokeilla, heheh :-)
Viikot alkaa rullaamaa tosi nopeesti, kokoajan saan huomata et oho, nyt onki jo perjantai ja taas viikonloppu. Se on ihan kiva, et aika kuluu nopeesti. Viimeaikoina oon ikävöiny kotia, Espoota ja kavereita tosi paljon ja välillä mulla on ollu tosi vaikeita hetkiä. Ehkä nyt on meneillää se vaikein aika, ku on jo selkee arki, eikä joka päivä tapahdu jotain uutta ni se saa sit miettii enemmän Suomea ja mitä sinne kuuluu. Yritän pitää itteni kiireisenä ja mielen positiivisena ni sillä pärjään jo pitkälle.
Perjantaina mä näin mun siskon tytön ensimmäistä kertaa skypen välityksellä. Se on niin kaunis ja mä niin kovasti olisin halunnu ottaa sen sylii ja päästä hoitamaan sitä pikkusta. Harmittaa ku en pääse ees ristiäisii mut mä sit otan kaiken tän menetetyn ajan sen kanssa takasin, ku palaan Suomeen. Vähä oon jo alkanu suunnittelee ens kesää, koska aion palata Suomeen ja mitä me pikku prinsessan kanssa puuhaillaan :)
Nii ja tosiaan, vatsatauti on jo selätetty, ei oo enää maha ollu muutamaan päivään yhtää kipee. Onneks, en tiiä mitää inhottavampaa. Täytyy vaan toivoa että se oli nyt siinä, eikä tuu mitää kierteitä että kerran kuukaudessa sairastan rajun vatsataudin. Silmätulehuksenki onnistuin viime viikolla saamaan itselleni, mut se onneks hoitu silmätipoilla ihan muutamassa päivässä. Mitäs muuta... Tällä hetkellä oon elämäni kunnossa, mitä nyt vähän väsy viikonlopun jäljiltä mut seki korjaantuu ku kohta meen peiton alle. Hyvää yötä, terveisiä kaikille. Mä jatkan taas kirjottamista, ku ilmaantuu jotain kerrottavaa. ;-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti