lauantai 23. elokuuta 2014

Holaa!

Mun pää alkaa olla aika sekasin. Liikaa asiaa liian tiiviissä paketissa. Meinaan siis espanjaa...nyt ollaa neljänä päivänä opiskeltu ihan hirveesti espanjaa ja mun pitäis oppia tosi lyhyessä ajassa oikeesti jo vähän puhumaa sitä. Kiitos Noran (yksi meistä vapaaehtoisista), mulla alkaa pikkuhiljaa ehkä vähän jotain uppoomaa päähän. Nora siis on vähä niiku antanu mulle yksityisopetusta, sillä aikaa ku muut opiskelee opettajan johdolla, koska mä taidan olla muista vähän jälessä. Tai meinaan, että muilla oli ehkä vähän parempi pohja espanjassa ku mulla, koska mä lähdin täysin nollasta, osasin just sanoo Hola! ja tilata kaljan! :D
Ollaa me tietysti tehty paljon muutaki ku vaa istuttu opiskelemassa. Torstaina me oltiin yliopistolla, se meidän opettaja esitteli meille yliopiston aluetta, se itse opiskelee siellä ja siksi halus meidät viedä sinne. Se on uskomattoman iso paikka, ihan ku oma kaupunki. Jotenki siellä tuntu että se meininki on paljo vapautuneempaa ku Suomessa. Pahoittelut mutta mulla ei oo mitään kuvia liittää, en oo halunnu kantaa mun omaa puhelinta mukana koska pelkään et se pöllitää. Ostin maanantaina sellasen halvemman puhelimen, mihin hommasin meksikolaisen sim-kortin, mut siin on niin huono kamera etten kuvia oo sillä ottanu.
Perjantaina meidän tunnit pidettii Coyoacanissa, se on sellasta vähän parempaa aluetta täällä Mexico Cityssä. Pelattii sellast pantomiimi-leikkiä, että oltiin pareittain ja koiteltiin näytellä sitä mitä lapussa lukee. Ja tekstit oli tietysti espanjaksi. Mun joukkue tietysti hävis, hahhah! Mut ei mekään onneks ihan nollille jääty.
Me aika paljon käytetään täällä metroa. Muutenki julkinen liikenneverkosto on täällä tosi hyvä ja metroja ja metrobusseja menee jatkuvasti joten täällä ei aikatauluja tarvii kyttäillä. Muutenkaa täällä ei tarvii opetella mitään bussinumeroita, vaan kaikki metrobussit kulkee täällä samaa linjaa. Meillä on metrobussi pysäkki tosi lähellä, joten aika paljon tulee käytettyä metrobussia. Metrolle on ehkä kilometrin matka.
Mut voitte kuvitella kuinka täynnä metrot ja metrobussit on. Jos täällä asuu se about 22 miljoonaa ihmistä, ja suurinosa niistä käyttää julkisia...ei huhhuh, siis mä oon pari kertaa luullu et kuolen metroo ku oon siel niin puristuksissa ihmisten keskellä. Omalla pysäkillä saattaa olla välil tosi vaikee päästä pois metrosta koska jengi vaa tunkee sisää eikä anna tietä ulos tuleville. Ihan hullua. Esimerkiks tänää ku oltii menossa Dianan kanssa espanjan tunneille, jouduttii kolme metroo skippaa sen takii koska ne oli niin täynnä et sinne ei yksinkertaisesti mahtunu sisää! Ja sen takii me myöhästyttiiki, koska metro matka kesti sen reilu puol tuntii.
Tänää kävin ostamas uudet kengät, ja se oliki yllättävän vaikeita koska mä en millää meinannu löytää sopivan kokosii kenkii. Kaikis kaupois pienin koko oli joku 37.5. Mulle ihan liian isot..no, vihdoinki sit löysin yhet ihan kivat kengät ku olin alkanu menettää pikkuhiljaa menettää hermojani. Kävin Buena Vistassa, se on muutaman metrobussi pysäkin päässä, ja se ostoskeskus oli aivan hillitön. Pelkäsin et eksyn viel sinne ja kaikenlisäks olin viel yksin liikenteessä. Varmaan 3 kertaa Kampin tai Sellon kokonen. Mut se siitä, sain kengät mut joudun edellee tallustelee lipilapeissa koska se mun haava on tulehtunu, eikä mitenkää ihan vähä. Meen ens viikol käymää terkkaril jos se ei lähe paranee pelkäl desifiointiaineella.
Ens kerralla mä lupaan laittaa jotain kuvia, huomenna otan kameran mukaan koska me mennää Coyoacaniin puistojoogaamaa!
Oli mul sittenki yks kuva, tosin ei ihan tänää otettu. Siinä mun maailman ihanin Alma ketä ikävöin ihan hirveesti mut onneks äiti ja iskä pitää siit hyvää huolta ja rapsuttaa sitä mun puolesta. Tääl on tosi paljo katukoirii ja mua säälittää ne ihan hirveesti, tekis mieli antaa niille ruokaa ja viedä kotii mut iskä on kieltäny ettei saa ottaa enempää eläimii ku ne päätyy aina niiden hoidettaviks! :D mut siinä siis kuva kesä-Almasta uimassa, mökiltä Tetriniemeltä. Koti-ikävä alkaa vissii iskemää...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti