keskiviikko 20. elokuuta 2014

Mi casa

Vihdoinki päästii sinne minne pitääki, alko jo vähän tyhmpimää tavaroiden roudaus vaikka loppujen lopuks mä en ees joutunu paljoo niitä roudailee, joihinki muihin verrattuna...
Noh eli siis maanantaina tultii meidän lopullisee majoituspaikkaa. Mä työskentelen Ayuda y Solidaridad con las Ninas de la Calle -nimisessä projektissa (http://ayuda.org.mx , tossa projektin nettisivut) ja asun myös samassa rakennuksessa. Täällä on työntekijöille eriksee asunnot, mä asun yhden unkarilaisen, romanialaisen ja kenialaisen kanssa, ja kaikki siis tyttöjä. Yläkerrassa asuu paljon meksikolaisia tyttöjä, jotka työskentelee täällä myös..ja nehän puhuu vaa espanjaa, joten kommunikointi on välillä aika haastavaa :D
Meillä on täällä kaksi 2 hengen huonetta, mä nukun Dianan kanssa samassa huoneessa, yhteinen wc, olohuone ja keittiö. Tää on ihan hyvä paikka, mä oon tyytyväinen majoitukseen!  Ainaki se hyvä puoli tässä on, että voi laittaa itte omat ruokansa, joten mä en joudu väkisin syömää niitä kauheita lettuja mitä tarjotaa joka paikassa, thank good!
Täällä on myös uima-allas, jota saa käyttää. Ainoa vaan että ennen ku me sinne mennää, täytyy allekirjoittaa paperi missä lupaudut käyttämää uimapukua (ei siis bikinejä) ja uimahattua. Täällä se on kai vähän oudompaa hengailla bikineissä, joten mun täytyy käydä ostamas sellaset mummo-uikkarit hahahah! Sitte meillä on sisäkori- ja jalkapallokentät. Täällä on myös ohjattuja zumba ja tanssitunteja, ehkä mäki voisin alkaa opettelee salsaa tai jotain, mut se kieli ensiks ku enhän mä muuten ymmärrä mitä se opettaja puhuu! Uimaa mua ei tarvii opettaa, sen osaan jo!
Jaja.. no ehkä ahdistavin sääntö on se, että meillä on kotiintuloaika..eipä oo ollu kotiintuloaikoja enää hetkee ja nyt täytyy totutella siihen. Eli joka päivä viimeistään klo 23 täytyy olla kotona. Meidän pomoille on kyllä ok, että jos halutaan esim. mennä johonkin juhliin ja yöpyä kaverin luona, mutta klo 23:n jälkeen ei sisään enää pääse (turvallisuussyistä). Me ei myöskään saada juoda alkoholia täällä asunnossa, ja jos esim. jostain juhlista tullaan vielä yöksi kotiin, ei saa olla humalassa. Siinä kai ne päällimmäiset.
Mulla alko tänää ne espanjan tunnit. Ekaks meidän piti kirjottaa esittely itsestämme espanjaks (aika arvattavaa). No mä tietenki luovasti kirjotin siihen mun nimen, mistä oon kotosin ja minkä ikänen oon :D noh jokatapauksessa tunnit meni hyvin, oli ihan kivaa. Huomenna jatkuu, nyt torstaina, perjantaina ja lauantaina meillä on 6 tuntia päivässä espanjaa, nice! Nyt laitan muutaman kuvan meidän pikkukämpästä!
Keittiö
Olohuone

Meidän makuuhuone

Tossa on sijainti missä mä asustelen
Diana ja mä :)

Ja lopuks mul on teille jotain tosi ällöttävää näytettävää, ei kantsi kattoo jos on liian herkkä. Eli siis mun ihanat kengät mitä oon kyl ihan tarpeeksi pitäny jalassa, alko heti hiertämää ku päästii takas Meksiko Cityyn. Mun jalka on varmaa viikonlopun aikana kasvanu sit tai jotain. Noh jokatapauksessa tollasen jättikokosen rakkulan sain jalkaani ja puhkasin sen just äsken. Ja niin ällöttävää nestettä tuli sielt ihan hulluna ulos! Sori kaverit jos menetitte yöunet tai satuitte just ruokailemaa samaa aikaa, mut mun oli ihan pakko! 
On aika syvältä tallustella tuol pitkin katuja lipilapeissa. Voitte kuvitella kuinka kipee toi tällä hetkellä on ja tulee viel seuraavat pari päivää olemaa. Onneks täällä ei ikinä sada ainakaa tällee sadekautena, melkeinpä sama asia olis kävellä paljain jaloin hahhah! 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti