sunnuntai 31. elokuuta 2014

Viikonloppujuttuja

Eilen (eli siis lauantaina), oltiin Mexico Cityn keskustassa, siellä oli sellanen markkinoiden tyylinen tapahtuma, eli telttoja missä myytiin kaikennäkösii meksikolaisii perinneruokia ja käsitöitä yms. Kuvii mulla ei sieltä ole, mut voitte kuvitella meksikolaiset markkinat, pääkaupungin keskustassa. Ihmisii ihan älyttömästi joten mä en kovin hyvin viihtyny. Kai sitä pikkuhiljaa alkaa tottuu jatkuvaa väenpaljoutee, mut kyl se vie vielä hetken.
Tässä muuten pari maisemakuvaa siitä baarista, missä olin torstaina, ku sillon en jaksanu oottaa kuvien latautumista.


Niiku kuvista näätte, se tosiaan oli aika korkeella. Hississä ylös- ja alaspäin mennessä mulla meni korvatki lukkoon. Jos joku teistä sattuu olemaan täällä Mexico Cityssä päin vuoden sisällä, ilmotelkaa ni mä vien teidät kahville tonne!

Illalla meillä oli meidän welcome -bileet. Mulla oli ehkä vähän korkeammat odotukset, ja meidän alun perin pitiki mennä sellasee paikkaa, missä oltais oltu lähinnä ulkona, mutta sit kunnon sade päätti tulla tänne just siks illaks. Joten suunnitelmat muuttu (ja täällä suunnitelmat tuppaa muuttuu muutenki, yleensä viimetipassa. Siihen on vaan yritettävä tottua), ja me päätettiin mennä Zona Rosa -nimiselle kaupunginosalle, jossa olis ollu meille kiva baari mut yllätys yllätys se oli kiinni. Vettä sato ihan kaatamalla, ja muutamaa muuhun baarii yritettii päästä sisälle, mut ne oli kaikki niin täynnä et poket ei ottanu meitä enää sisää. Joten me sit otettii muutama taksi ja ajettii saksalaisten kämpälle ja vietettii sit loppuilta siellä. Käytiin ostamassa vähän kaljaa ja tequilaa (tietenki, me ollaan meksikossa!). Ilta venyi aika myöhäseks, mä olin viimisten joukossa kuka meni nukkumaa ja se tais olla sillon klo 5 aamulla... Sunnuntaina oli aika laiska päivä.
Mut tosiaa voisin vielä sanasen mainita noista meksikoilaisesta tavasta saapua paikalle. Eli yleensä jos me sovitaan että tavataan klo 15, kannattaa paikalle saapua klo 16 ja sillonki joudut todennäköisesti odottamaan ainaki puol tuntia. Mä oon jotenki tottunu olee aina ajoissa paikalla (joskus jopa etuajassa) ja musta se vaan on niiiin ärsyttävää, että joku on myöhässä. Tottakai me ollaan kaikki ihmisiä ja joskus sitä itsekukin myöhästyy mut et aina...huoh, tätä tapaa mä en aio kyllä meksikolaisilta omaksua. 
Huomenna mulla alkaa duunit. Pitäkää peukkuja! Mä tulen sitte kertomaan, miten mun työt lähti kulkemaa, espanja ei ainakaa vielä kulje kovin hyvin. Lisäilen vielä muutaman kuvan, mitä otin lauantaina keskustasta. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti