maanantai 18. elokuuta 2014

Bienvenidos a México!

Perjantaina me lähettiin aamusta Meksiko Citystä kohti Metepeciä, missä meillä oli se valmennus/tervetuloleiri..mikskä sitä nyt sit haluaa kutsua :) Matkustaminen kestä about 5 tuntii, vaikka matkaa sinne oli se about 160 km. Ensiks bussilla Pueblaan, Pueblasta Atlixcoon ja sieltä paikallisbussilla (aika erilaisii paikallisbussit ku suomessa...) hotellille.
Viikonlopun aikana sain paljo tietoa esimerkiksi meksikolaisesta kulttuurista ja tavoista yms hyödyllistä tietoa. Ja tietenki paljon informaatiota Mexico Citystä, missä mä tulen seuraavan vuoden asumaan ja mun työpaikasta ja majoituksesta.
Meitä vapaaehtoistyöntekijöitä on täällä aika paljon, ehkä n. 30 tyyppiä, mut meidät on tietysti ripoteltu vähä eripuolille Mexicoo. Täällä D.F:ssä (eli siis Mexico Cityssä) on ainakin siis minä, sitte mun kanssa samassa projektissa työskentelevä kenialainen tyttö, kaks saksalaista poikaa ja yks suomalainen tyttö. Siis nyt meistä uusista ketkä on tullu elokuussa, täällä on siis aiemminki jo tulleita vapaaehtoisia, mut niitä en oo ehtiny vielä tavata.
Mut tosiaan, kiva vaikka aika rankka viikonloppu takana. Mä oon ollu viel aika väsyny ja ku kaikki on uutta ja aikaero ja vieras kieli yms ni se pistää väsyttää aika hyvin, mut kyllä se tästä lähtee.
Meksikolainen ruoka ei oo mitää kauheen erikoista..tai ei ehkä ihan uppoo muhun. Mä luulin Suomessa ollessani tietäväni ja tykkääväni meksikolaisesta ruuasta (paitsi en ehkä kauheen tulisesta/mausteisesta) mut kaikki tortillat sun muut on uponnu ihan hyvin. Noh, täällä ei. Ne tortillaletut maistuu ihan erilaiselle ku Suomessa, ja meinaan saada niistä päänsäryn ku ees haistan sen hajun.. Ja kun täällä nää meksikolaiset tykkää sitä ruokaa tehdä ja tarjota, ja on rumaa jättää ruokaa lautaselle ni mä joudun sit väkisin syömää kaiken vaikka mä en voi sietää edes hajua! :D noh kunhan mä opin vähä enemmän puhumaan espanjaa ni osaan jopa kieltäytyä niistä letuista... Kaikki ruoka mitä tähän mennessä oon syöny, ei oo niin tulista, vaan niitä kastikkeita lisätään sitte itse oman maun mukaan, mikä on mun mielest aika jees juttu.
Mä laitan viel loppuu pari kuvii siit hotellista, missä mä vietin viime viikonlopun. Tai siis se oli sellanen iso hotellialue, missä oli hotelleja ja villoja, jos nyt tarkkoja ollaan. :)
Tässä siis se meidän hotlarakennus

Ja hotellin käytävä. Harmi ku unohin ottaa hotellihuoneesta kuvan. Mutta siis niinku näkyy, ei ollu ihan 5 tähden hotelli :)
Pari kuvaa allasalueelta 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti